تبلیغات
چت S@L@Rورود به چت رومهای سالار چت چت S@L@Rورود به چت رومهای سالار چت چت S@L@Rورود به چت رومهای سالار چت چت S@L@Rورود به چت رومهای سالار چت ۩ مسائل جنسی - مشاوره خانواده - تنظیم خانواده و مشكلات پیرامون آن ۩ - مصرف طولانی ال دی و عدم دوره منظم
۩ مسائل جنسی - مشاوره خانواده - تنظیم خانواده و مشكلات پیرامون آن ۩

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

مصرف طولانی ال دی و عدم دوره منظم

مصرف طولانی ال دی و عدم دوره منظم
با سلام
می خواستم بدونم اگر 6 ماه قرص ال دی مصرف شود(تحت نظر پزشك)
حالا پس از قطع مصرف دوره عادی نشده و پس از پریود اول 2 دوره عدم پریود سپس دوباره دوره آغاز و تا حال در 3ومین عدم دوره هستم. آیا عادی است ؟


جواب :


این تغییرات تا 2 یا 3 ماه عادی هست... بهتره صبر کنید اگه ماه دیگه هم به روال نظم همیشگی در نیامده بود.. به پزشک مراجعه کنید

عوارض جانبی قرصهای ترکیبی ضدبارداری

تا هنگامی که بدن به تغییرات هورمونی که بر اثر مصرف قرصها ایجاد میگردند عادت نماید ، بعضی از خانمها ممکن است دچار عوارض زیر شوند :
* خونریزیهای نامنظم و لکه بینی
* تهوع
* حساس شدن پستانها
* افزایش وزن یا احتباس آب در بدن
* بروز لکه های تیره رنگ در پوست
* تغییر خلق و خوی
این عوارض جانبی معمولا بعد از دو یا سه ماه از بین می روند . با این حال اگر بعد از دو یا سه ماه هنوز دچار این عوارض هستید و یا اینکه دچار خونریزی های شدید شده اید ، به پزشک مراجعه فرمایید.

سوال :


قابل توجه است كه مصرف قرصها بعد از 6 ماه قطع شده است و
آقای دكتر من پریودهای منظمی داشتم ( بین 30 تا 35 روز ) حدود 7 ماه پیش بعد حدود 50 روز پریود نشدن و مراجع به پزشك متوجه شدم كیستهای ریزی در هر دو تخمدانم وجود دارد . دكتر به مدت 6 ماه قرص ال - دی تجویز كرد . 1 ماه پیش 6 ماهم تمام شد دوباره سونوگرافی دادم و از كیست خبری نبود . ماه اول بعد از قطع قرص 23 روزه پریود شدم ولی این ماه هنوز 31 روز است كه پریود نشده ام .

1- آیا ممكن است دوباره بعد گذشت 2 ماه دوباره كیست داشته باشم ؟
2- آیا این روند بعد از قطع قرص طبیعی است ؟ ( در ضمن در طول این 1 ماه اخیر به اندازه 2 یا 3 لك صورتی كوچك مشاهده كردم )
باز هم تاكید می كنم كه قرصها را مدت 2 ماه است قطع كرده ام .


جواب :


اینکه یک کیست تخمدان بعد از یک بار از بین بردن آیا ممکنه دوباره ایجاد بشه و مشکل درست کنه... بستگی به مسائل مختلفی داره. علت ایجاد کننده کیست.. سن اون خانم ...وجود عوارض احتمالی قبلی ناشی از اون کیست... همه اینها دخالت دارن.. با این حال معمولا یک کیست دوباره ایجاد نمیشه...

احتمالا تا این آخرین شما پریود شده اید.. اما اگه بیش از 35 روز طول نکشیده و این مسئله چندین بار تکرار نشده هنوز نمیشه گفت شما پریودتون نامنظم شده... با اینحال اگه نامنظمی هم دیده بشه... بله محتملترین علت مصرف قرص هست..

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : Administer

آخرین پست ها

جستجو

نویسندگان


چت
p align="center">